onsdag 27. mai 2009

3

Det er lov å prøve seg

er derfor du alltid må stoppe deg selv

hun passet hvertfall ikke på
at jeg stoppet i tide

jeg la endeløst beslag
på henne
under hele nachspielet
i håp om at et stockholm syndrom skulle utvikle seg

men jeg var fortsatt det eneste drita gisselet tilstede
som vifta med kjeften,tunga og tennene som en M16
og med kukken som en brødkniv
med urealistiske krav
om klinings og fomling med lyset av

en melankolsk kåting
ødelegger mest for seg selv
men han kan nesten ødelegge kvelden for alle sammen
hvis dere ikke kaster ham ut

så jeg gikk frivillig
så fort jeg ble truet med juling

månen dryppet ned i nakken på meg
hele veien hjem
bilene langs fortauet
lo så de grina
lakk
ned i kummene

kummerlig,kummelig
jeg brenner tennene
første sjansen jeg får
så de aldri snakker på mine vegne igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar