torsdag 28. mai 2009

7

Jeg våkner/hoster alle drømmene mine ut på gulvet /børster vekk spindelvevet fra armhulene/kler på meg/alt som ligger på teppet/bortsett fra teppet/og går ut på kjøkkenet /akkurat som Mcgyver/griper jeg tilfeldige gjenstander/fra kjøleskapet/og lager oppfinnsomme smørbrød av dem

så pakker jeg sekken/tvinger bøkene ned/som i en scene med lesbisk hardcore/jeg triller ut sykkelen fra garasjen/det er den med hjertet mitt hengende på styret/jeg tråkker i oppoverbakke i nedoverbakkene/tenker på ei jente/fanget i gjennskinnet/fra det glorete røde horelyset/til en cola automat/hvor jeg først så henne/med en knusktørr tier i en svett hånd/hun er veldig pen/bare en ørlite mindre pen versjon/av hva jeg har i hodet mitt/24 timer i døgnet

jeg vet ikke om jeg tørr/de kaller meg pizzatryne/i friminuttene/men det er ikke pizza/det er bare kviser/og hun vet/jeg kan ikke lure henne/for hun er så fin/at hun/som pappa av og til sier/skriker når hun driter/mens jeg ser ut som dritt/og det er jentene som skriker

men jeg er glad i henne/på mitt kjevhendte vis/jeg har en liten kulp i hjertet/kjærligheten kan plaske i

jeg stirrer på regnestykket /oppe på tavla/mens alle rundt meg sitter bøyd/over kladdebøkene sine/men det eneste regnestykket jeg prøver å få til å gå /opp i opp/er sjansene for at hun vet hvem jeg er

jeg står ved søppelkassene/bak gymsalen/og lurer på om jeg kommer til å tørre/hvis hun skulle passere/på vei ned til røykehjørnet/jeg tror jeg vet svaret/for der kommer hun
og jeg sier ikke et ord
kjærligheten fikk blod i nesa/når den dukket under i kulpen/men den kommer snart opp etter luft igjen/jeg gir meg ikke så lett/jeg mener/ganske lett/men ikke så lett/kanskje jeg burde begynne å røyke/ånden og fingrene mine/kan umulig lukte verre enn de/allerede gjør.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar